Czym jest depresja?

Czujesz, że Twoje życie traci sens? Masz problemy ze snem? A może przychodzą Ci do głowy myśli samobójcze? Jeżeli odpowiedzi na wyżej wymienione pytania są pozytywne, to mogą być to pierwsze objawy depresji. Warto skorzystać z usług profesjonalistów. Potrzebną pomoc i usługi znajdziesz bez trudu dodając zlecenie. Zarejestruj się już teraz, a oferty z Twojej okolicy trafią na skrzynkę mailową. Nie zwlekaj!

Czym jest depresja?

Depresja w ujęciu medycznym definiowana jest jako patologiczna odmiana normalnej odmiany nastroju zwanej smutkiem. Smutek w depresji jest szczególnie widoczny, ponieważ jest w niej stanem permanentnym a u osoby chorej jest zauważana tzw. anhedonia, czyli niemożność czerpania przyjemności i radości z rzeczy, które powinny te pozytywne wrażenia sprawiać. Smutek u takiej osoby jest niekontrolowany oraz odporny na próby zmiany stanu w jakim znajduje się owa osoba przez osoby trzecie np. poprzez pocieszanie.

Osoba chora na depresję nie zauważa celu w swoich działaniach i uważa je za bezsensowne i bezcelowe. Traci ona dotychczasowe zainteresowania i nie ma ochoty podjąć żadnych kroków żeby dany stan rzeczy zmienić, co dodatkowo pogłębia stan marazmu, w jakim się znajduje. Stan ten wynika z całkowitego przeniknięcia smutkiem człowieka chorego. Nawet jeżeli taka osoba daje oznaki radości, czy odczuwania przyjemności, często są one markowane, by stworzyć pozory osoby, która reaguje spontanicznie na sytuacje, które powinne wywoływać u niej pozytywne bodźce. Osoba taka poprzez symulowanie takich zachowań usypia czujność osób postronnych, przez co jeszcze bardziej pogłębia się w swojej depresji, gdyż otoczenie uważa ją za osobę szczęśliwą. Prowadzi to do rozwijania pesymistycznej wizji własnej osoby, jak i świata zewnętrznego, czemu towarzyszy uczucie klęski i całkowitej bezradności.


Poznaj rodzaje depresji

Czy wiesz, ze wyróżnia się kilka rodzajów depresji? Jeśli interesujesz się psychologią i objawami depresji, przeczytaj o jej rodzajach. Leczenie depresji jakie wybieramy zależy od tego, na jaki rodzaj depresji chorujemy. Wyróżniamy cztery rodzaje chorób depresyjnych: sezonową, nerwicowa, reaktywną i endogenną. Depresja sezonowa związana jest z cyklicznością, albo stałą, na przykład porami roku, albo z cyklicznymi zmianami w naszym życiu. Depresja nerwicowa wiąże się ze stresem, niskim poczuciem wartości i sprawami, z którymi nie możemy sobie poradzić. Objawia się apatią, osłabieniem aktywności, złym nastrojem. Ludzie chorujący na nią mają problemy z koncentracją i nie mają zapału do niczego. Inna nazwa tej depresji to dystymia.  Depresja reaktywna rodzi się w wyniku reakcji na stratę, na przykład kogoś dla nas ważnego. Ostatnim rodzajem depresji jest depresja endogenna, która nie ma żadnej widocznej przyczyny. Polega ona na zaburzeniach zarówno fizycznych jak i psychicznych.

Zlokalizuj fizyczne objawy depresji

Jeśli widzisz w sobie poniższe objawy, być może to objawy depresji.  Jak wiele innych chorób ma ona swoje przesłanki fizyczne. Jeśli miewasz poniższe bóle i nie są one jednorazowe, ale trwają bardzo długo, być może masz depresję. Najbardziej charakterystyczny jest ból głowy.  Przewlekłe bóle migrenowe, które są przyczynami bezsenności, mogą występować na tle nerwowym. Inną oznaką depresji sa zaburzenia łaknienia. Idą one w dwie skrajności: albo jemy za dużo, zajadając stres, albo z kolei za mało- gdy nasze jedzenie związane jest z kompleksami.  Na tle problemów z jedzeniem występują także problemy z trawieniem. Jeśli jesteś nieustannie zmęczony i nie masz energii, ale odczuwasz jej permanentny spadek, zapewne nie jest to tylko pogodowe przesilenie, ale być może jakaś poważna choroba. Niekoniecznie depresja. Czasem nie mamy energii z powodu awitaminozy i niedoboru innych składników mineralnych.  Jak widać depresja objawia się także symptomami fizycznymi.

Zaburzenia łaknienia a twoje problemy psychiczne

Nasze problemy nerwicowe i psychologiczne objawiają się na wszelkie sposoby, jednym z nich są zaburzenia łaknienia. To, jak jemy bardzo często odzwierciedla kondycję naszej psychiki., Jest to ze sobą powiązane poprzez różne asocjacje. Przede wszystkim zaburzenia nerwicowe, tak jak i odżywianie ma związek z hormonami naszego ciała, ale także z emocjami. Ponad to zaburzenia łaknienia występują w dwóch skrajnych postaciach.  Z jednej strony jest to jedzenie kompulsywne, czyli takie, polegające na jedzeniu bardzo dużych ilości pokarmów, bez kontroli emocjonalnej, zazwyczaj objawia się tym, ze osoba cierpiąca na to na co dzień je mało, Az w pewnej chwili potrafi zjeść wszystko- dosłownie (!) co ma pod ręką. Wynika to często z kompleksów i zaburzeń na tle nerwowym, może być tez objawem depresji.  Jest to rodzaj depresji nerwicowej, ponieważ to właśnie z nerwów, kompleksów i nierozwiązywalnych problemów na tle stresu itp., sięgamy po jedzenie.


Zapoznaj się z metodami leczenia depresji

Psychoterapia została zapoczątkowana przez słynnego psychologa Zygmunta Freuda, który wytyczył nowe ścieżki w psychologii. Choć nauka poszła już do przodu, wybitni psychologowie nadal przecierają jego szlaki i korzystają z jego dziedzictwa, oczywiście obalając nieustannie pewne teorie, jednak podstawy się zachowały i jedną z  nich jest na przykład psychoanaliza. Współcześnie przybrała ona także formę psychoterapii, czyli sukcesywnych rozmów z psychologiem. Jeśli widzisz u siebie objawy depresji i nie potrafisz sobie z nimi poradzić, może watro spróbować z pomocy psychologa. W leczeniu depresji musi nam pomóc ktoś profesjonalny, bo inaczej przez długi czas możemy z niej nie wyjść. Wizyta u psychologa nie jest tak stresująca, jak się wielu wydaje. Polega tylko na nieustannych rozmowach, w którym głównie to ty mówisz, a psycholog zapisuje i notuje twoje wypowiedzi. Psycholog nie przepisuje żadnych leków, pamiętaj o tym, jest on tylko terapeuta, doradcą, kimś, kto analizuje twoje procesy psychologiczne.

Odważ się skończyć ze swoim lękiem

Poznaj metody walki z depresją lękową. Depresja lękowa jest depresją, która rodzi się na tle strachu przed czymś wynikającym z nieprzyjemnych dla nas doświadczeń, które odegrały ważną rolę w kształtowaniu naszej osobowości. Często ma związek z wydarzeniami z dzieciństwa, ale można ją także nabyć w dorosłym życiu po przebytej traumie, np. wypadku samochodowym- możemy później bać się wsiąść do auta itp. Objawami depresji lękowej są wszelkie zachowania związane ze wstydem i strachem. Często sa to pewne tiki nerwowe i sygnały ruchowe, np. obgryzanie paznokci, chowanie rąk w ubrania, nerwowe zabawy dłońmi, itp. Ludzie mający problemy z depresją lekową wyrażają swój strach także werbalnie, taką oznaką jest na przykład jąkanie się.  Depresja lękowa niekiedy prowadzi do nerwicy natręctw. Gdy boimy się czegoś realnego lub abstrakcyjnego, często działamy tak, by temu zapobiec. Nerwica natręctw polega na wmawianiu sobie, że musimy wykonać pewną czynność, która obroni nas przed naszym strachem.


Nie pozwól sobie na smutek, gdy inni wkoło są szczęśliwi

Dziel się radością z innymi. Często patrzysz na szczęśliwych ludzi i zastanawiasz się, jakie są powody twojej depresji? Może jest to po prostu zawiść, którą ich darzysz, bo mają więcej szczęścia niż ty? Nie myśl, że są to brutalne słowa, tylko skonfrontuj się z prawdą. Jeśli nie pracujesz na własne szczęście i samorealizację, nigdy go nie osiągniesz. Nic nie przychodzi do ludzi za darmo. Wiele zależy od naszego punktu widzenia i patrzenia na świat. Twoje poczucie własnej wartości może na tym polu bardzo dużo zdziałać. Jeśli zmienisz swoje podejście do życia na bardziej pozytywne, nie tylko tobie będzie z tym lepiej, ale wszystkim twoim bliskim, którzy cię otaczają. Pomóż o wsparcie swoich bliskich i nie doprowadzaj do tego, by umykały wam chwile, które mogłyby być bardzo szczęśliwe! Zawiść i zazdrość często nas rujnują. Jednak zamiast patrzeć na to, jak inni chwytają swój najlepszy czas, znajdź w sobie to, co cię inspiruje i sprawia ci wielką radość!

Postanów sobie, że będziesz szczęśliwy

Postaraj się zrobić wszystko, by zapracować na swoje szczęście.ny1 Nowy rok jest wspaniałą okazją na nowe postanowienia. Tym razem spróbuj być silny i walczyć z objawami depresji. Wiele zależy od twojej silnej woli, dużego poczucia własnej wartości i technik motywacyjnych, jakie będziesz wykorzystywał. Zawsze warto spróbować. Nawet jeśli ci się nie uda, nikt przecież nie będzie cię rozliczał. To pakt, który zawierasz sam ze sobą. Oczywiście może się zepsuć w trakcie niepowodzeń, ale sama próba wyciągnięcia ręki do siebie jest już milowym krokiem do samopomocy. Kluczem jest to, by postanawiać tak, aby dać sobie szansę na sukces. Gdy zawalimy się listą postanowień, nic z tego nie będzie. Ważne jest jedno silne postanowienie lub kilka, powiązanych ze sobą tak, by wspólnie dały jakiś cel, zmianę na lepsze. Postaraj się dokonywać zmian małymi krokami, na przykład cyklicznie. Najgorsze są postanowienia typu „codziennie będę ćwiczył”, bo wiadomo, że jest to niewykonalne.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *